Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
wpływu cech werbalnych komunikatu reklamowego, bez uwzględnienia cech wizualnych. Współdziałanie obydwu systemów istotne jest w kontekście wpływu mechanizmów pamięci na procesy decyzyjne. Jednoczesny zapis określonej informacji w kodzie werbalnym i wizualnym powoduje silny wzrost efektywnego zapamiętywania materiału. Koncepcja Paivio określa także poziomy, na których odbierana może być informacja zależnie od jakości percepcji:
1, poziom reprezentacji - cechy sensoryczne informacji aktywizują odpowiadające im reprezentacje przechowywane w pamięci. Kod wizualny pobudza imageny, kod werbalny - logogeny. Znaczenie przekazu określane jest przez pobudzone reprezentacje.
2, poziom referencjalny - reprezentacje pobudzone w jednym systemie aktywizują reprezentacje w drugim z nich. Obraz uzyskuje swą nazwę, a słowo wywołuje odpowiadające
wpływu cech werbalnych komunikatu reklamowego, bez uwzględnienia cech wizualnych. Współdziałanie obydwu systemów istotne jest w kontekście wpływu mechanizmów pamięci na procesy decyzyjne. Jednoczesny zapis określonej informacji w kodzie werbalnym i wizualnym powoduje silny wzrost efektywnego zapamiętywania materiału. Koncepcja Paivio określa także poziomy, na których odbierana może być informacja zależnie od jakości percepcji: <br>1, poziom reprezentacji - cechy sensoryczne informacji aktywizują odpowiadające im reprezentacje przechowywane w pamięci. Kod wizualny pobudza imageny, kod werbalny - logogeny. Znaczenie przekazu określane jest przez pobudzone reprezentacje. <br>2, poziom referencjalny - reprezentacje pobudzone w jednym systemie aktywizują reprezentacje w drugim z nich. Obraz uzyskuje swą nazwę, a słowo wywołuje odpowiadające
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego