Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
i kontraktowych) certyfikatów podmiotów trzecich na produkty, procesy i systemy.
4) Charakteryzując syntetycznie relację pomiędzy zapewnieniem jakości a zarządzaniem jakością należy stwierdzić odmienność tych pojęć. Pierwsze z nich obejmuje fazę przygotowawczą całości działań i ma na celu osiągnięcie określonego stanu gotowości, reprezentowanego przez postulowany poziom prawdopodobieństwa, że dostawca spełni wymagania jakościowe. Drugie - wyraża całość funkcji zarządczych obejmujących swoim zasięgiem zarówno fazę przygotowawczą (preparacyjną), jak i fazę realizacyjną działań dostawcy. Zapewnienie jakości jest więc konieczną, pierwszą fazą na drodze osiągania celów jakościowych przez dostawcę, a w szczególności przez jego SZJ. Zatem, zapewnienie jakości występuje jako zadanie (cel pośredni) SZJ, warunkujący rzeczywiste osiągnięcie
i kontraktowych) certyfikatów podmiotów trzecich na produkty, procesy i systemy.<br>4) Charakteryzując syntetycznie relację pomiędzy zapewnieniem jakości a zarządzaniem jakością należy stwierdzić odmienność tych pojęć. Pierwsze z nich obejmuje fazę przygotowawczą całości działań i ma na celu osiągnięcie określonego stanu gotowości, reprezentowanego przez postulowany poziom prawdopodobieństwa, że dostawca spełni wymagania jakościowe. Drugie - wyraża całość funkcji zarządczych obejmujących swoim zasięgiem zarówno fazę przygotowawczą (preparacyjną), jak i fazę realizacyjną działań dostawcy. Zapewnienie jakości jest więc konieczną, pierwszą fazą na drodze osiągania celów jakościowych przez dostawcę, a w szczególności przez jego SZJ. Zatem, zapewnienie jakości występuje jako zadanie (cel pośredni) SZJ, warunkujący rzeczywiste osiągnięcie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego