Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
pedagogika od lat pozbawiona jest komórki centralnej, która spełniałaby funkcję organizatora i integratora całokształtu badań pedagogicznych w Polsce. Jedynej instytucji, która mogłaby funkcje te spełniać, Komitet Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, nie udało się dotąd wejść w taką rolę ani też doprowadzić do sytuacji, która pozwalałaby przejść do nowego, wyższego jakościowo etapu organizacji badań pedagogicznych w kraju. Komitet nie spełniał nigdy dotąd żadnej roli jako inspirator i koordynator prac badawczych prowadzonych w poszczególnych ośrodkach, nie uruchamiał zorganizowanego przepływu informacji o prowadzonych badaniach i ich wynikach, nie prowadził żadnej polityki dotyczącej rozwoju i specjalizacji poszczególnych ośrodków pedagogicznych w Polsce.
Najbardziej jaskrawym przejawem
pedagogika od lat pozbawiona jest komórki centralnej, która spełniałaby funkcję organizatora i integratora całokształtu badań pedagogicznych w Polsce. Jedynej instytucji, która mogłaby funkcje te spełniać, Komitet Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk, nie udało się dotąd wejść w taką rolę ani też doprowadzić do sytuacji, która pozwalałaby przejść do nowego, wyższego jakościowo etapu organizacji badań pedagogicznych w kraju. Komitet nie spełniał nigdy dotąd żadnej roli jako inspirator i koordynator prac badawczych prowadzonych w poszczególnych ośrodkach, nie uruchamiał zorganizowanego przepływu informacji o prowadzonych badaniach i ich wynikach, nie prowadził żadnej polityki dotyczącej rozwoju i specjalizacji poszczególnych ośrodków pedagogicznych w Polsce.<br>Najbardziej jaskrawym przejawem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego