Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Biblioteczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1981
mogły one zaistnieć lub być spełnione, czytelnik (odbiorca) musi mieć odpowiednią wiedzę i doświadczenie, które umożliwią mu obcowanie z tekstem. Zespół tej wiedzy i doświadczenia A.R. Zieliński określa jako kompetencje czytelnicze. Cechy społeczno-demograficzne, które w tradycyjnej uprawianych badaniach czytelnictwa traktowane były jako główne warunki decydujące o ilościowych i jakościowych zjawiskach czytelniczych, są w badaniach kompetencji czytelniczych traktowane jako wstępne. Badania potwierdziły bowiem, że wiedza i doświadczenie czytelnicze kształtują się również pod wpływem rodziny, środowiska pracy, wykonywanego zawodu. Niemniej ważnym warunkiem uczestniczenia w komunikacji społecznej za pośrednictwem tekstu są kompetencje językowe. Na zawodność upatrywania motywacji towarzyszących sięganiu po książkę w
mogły one zaistnieć lub być spełnione, czytelnik (odbiorca) musi mieć odpowiednią wiedzę i doświadczenie, które umożliwią mu obcowanie z tekstem. Zespół tej wiedzy i doświadczenia A.R. Zieliński określa jako kompetencje czytelnicze. Cechy społeczno-demograficzne, które w tradycyjnej uprawianych badaniach czytelnictwa traktowane były jako główne warunki decydujące o ilościowych i jakościowych zjawiskach czytelniczych, są w badaniach kompetencji czytelniczych traktowane jako wstępne. Badania potwierdziły bowiem, że wiedza i doświadczenie czytelnicze kształtują się również pod wpływem rodziny, środowiska pracy, wykonywanego zawodu. Niemniej ważnym warunkiem uczestniczenia w komunikacji społecznej za pośrednictwem tekstu są kompetencje językowe. Na zawodność upatrywania motywacji towarzyszących sięganiu po książkę w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego