Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
wyraża całość funkcji zarządczych obejmujących swoim zasięgiem zarówno fazę przygotowawczą (preparacyjną), jak i fazę realizacyjną działań dostawcy. Zapewnienie jakości jest więc konieczną, pierwszą fazą na drodze osiągania celów jakościowych przez dostawcę, a w szczególności przez jego SZJ. Zatem, zapewnienie jakości występuje jako zadanie (cel pośredni) SZJ, warunkujący rzeczywiste osiągnięcie celów jakościowych w fazie realizacyjnej. W tym kontekście zarządzanie jakością jest nadrzędne i ogólniejsze, względem zapewnienia jakości. Nie ma przeszkód aby zapewnienie jakości występowało także w roli obiektu zarządzania jakością.

Sterowanie jakością
Termin sterowania jakością cechuje różnorodność interpretacji oraz szereg kontrowersji. Wynikają one z konwencji różnicujących zakres semantyczny sterowania i powstających z
wyraża całość funkcji zarządczych obejmujących swoim zasięgiem zarówno fazę przygotowawczą (preparacyjną), jak i fazę realizacyjną działań dostawcy. Zapewnienie jakości jest więc konieczną, pierwszą fazą na drodze osiągania celów jakościowych przez dostawcę, a w szczególności przez jego SZJ. Zatem, zapewnienie jakości występuje jako zadanie (cel pośredni) SZJ, warunkujący rzeczywiste osiągnięcie celów jakościowych w fazie realizacyjnej. W tym kontekście zarządzanie jakością jest nadrzędne i ogólniejsze, względem zapewnienia jakości. Nie ma przeszkód aby zapewnienie jakości występowało także w roli obiektu zarządzania jakością.<br><br>&lt;tit&gt;Sterowanie jakością&lt;/&gt;<br>Termin sterowania jakością cechuje różnorodność interpretacji oraz szereg kontrowersji. Wynikają one z konwencji różnicujących zakres semantyczny sterowania i powstających z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego