Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
we francuskim teatrze, w którego garderobie kostiumy historyczne były stereotypowe? Eksponowanie znaczenia ubioru w Konfederatach barskich nie było zatem posunięciem rozważnym.
Nie tylko ogólny emocjonalny walor "stroju polskiego" był niezrozumiały dla widowni francuskiej. Nawet (a raczej szczególnie) te nazwy, które budziły natychmiastowy odzew w duszy Polaka, jak rogatywka i konfederatka, jakże przyziemnie brzmiały w języku francuskim! Oto Wojewoda wkłada , a rogatywka to w tekście francuskim po prostu "bonnet", czepek - czyż można taki bonnet darzyć godnym rogatywki afektem!
Podobnie z innymi wplecionymi w tekst nośnikami wartości symbolicznych. Golone łby konfederatów, szybujący na tle niebios orzeł, złączenie postaci Matki Bożej z koroną polską
we francuskim teatrze, w którego garderobie kostiumy historyczne były stereotypowe? Eksponowanie znaczenia ubioru w Konfederatach barskich nie było zatem posunięciem rozważnym.<br>Nie tylko ogólny emocjonalny walor "stroju polskiego" był niezrozumiały dla widowni francuskiej. Nawet (a raczej szczególnie) te nazwy, które budziły natychmiastowy odzew w duszy Polaka, jak rogatywka i konfederatka, jakże przyziemnie brzmiały w języku francuskim! Oto Wojewoda wkłada &lt;gap&gt;, a rogatywka to w tekście francuskim po prostu "bonnet", czepek - czyż można taki bonnet darzyć godnym rogatywki afektem!<br>Podobnie z innymi wplecionymi w tekst nośnikami wartości symbolicznych. Golone łby konfederatów, szybujący na tle niebios orzeł, złączenie postaci Matki Bożej z koroną polską
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego