Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 7
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
z muzyką plemienną i akustycznym folklorem z najdalszych krańców Ziemi w tym przypadku oznacza dźwięki wielkomiejskiego getta, szczególnie zaś metropolii Trzeciego Świata. Takie nurty muzyczne, jak: kwaito z RPA, desi z miast południowej Azji, baile funk z faveli Rio i Sauo Paulo, a także grime z biednych części Londynu i jamajskie ragga czy nawet hip-hop, choć powstały w różnych zakątkach globu, mają ze sobą wiele wspólnego. Próbują pogodzić popkulturowe inspiracje z szacunkiem dla rodzimej tradycji, taneczne rytmy i syntetyczne brzmienia, szaleńczą zabawę i rebeliancki etos.
M.I.A. nie ukrywa swych fascynacji. W jej twórczości rozbrzmiewają echa dokonań podziemnych gwiazd
z muzyką plemienną i akustycznym folklorem z najdalszych krańców Ziemi w tym przypadku oznacza dźwięki wielkomiejskiego getta, szczególnie zaś metropolii Trzeciego Świata. Takie nurty muzyczne, jak: kwaito z RPA, desi z miast południowej Azji, baile funk z faveli Rio i Sauo Paulo, a także grime z biednych części Londynu i jamajskie ragga czy nawet hip-hop, choć powstały w różnych zakątkach globu, mają ze sobą wiele wspólnego. Próbują pogodzić popkulturowe inspiracje z szacunkiem dla rodzimej tradycji, taneczne rytmy i syntetyczne brzmienia, szaleńczą zabawę i rebeliancki etos. <br>M.I.A. nie ukrywa swych fascynacji. W jej twórczości rozbrzmiewają echa dokonań podziemnych gwiazd
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego