Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
końca. W dostąpieniu 'oświecenia' jest praktyka, praktyka ta nie ma
początku". Należy jednak pamiętać, iż Dogen ma na myśli prawdziwą
praktykę medytacji, a nie każde siedzenie w pozycji lotosu czy półlotosu. Jak
widać z powyższej analizy, teoria 'jedności praktyki i oświecenia' jest
konsekwencją teorii 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' 'jaźni jednostkowej'
i 'jaźni oświeconej'. Według Dogena medytacja jest praktyką dla
samej praktyki, ponieważ w pewnym sensie staje się wyrazem 'oświecenia',
a nie sposobem na jego osiągnięcie.
Pojawia się pytanie, co powinien uczynić adept zen, aby zrealizować
'jedność praktyki i oświecenia', odrzucając jaźń i ciało. Sam fakt, że ktoś
usiądzie w pozycji lotosu czy
końca. W dostąpieniu 'oświecenia' jest praktyka, praktyka ta nie ma <br>początku".&lt;/&gt; Należy jednak pamiętać, iż Dogen ma na myśli prawdziwą <br>praktykę medytacji, a nie każde siedzenie w pozycji lotosu czy półlotosu. Jak <br>widać z powyższej analizy, teoria 'jedności praktyki i oświecenia' jest <br>konsekwencją teorii 'absolutnie sprzecznej samotożsamości' 'jaźni jednostkowej' <br>i 'jaźni oświeconej'. Według Dogena medytacja jest praktyką dla <br>samej praktyki, ponieważ w pewnym sensie staje się wyrazem 'oświecenia', <br>a nie sposobem na jego osiągnięcie. <br>Pojawia się pytanie, co powinien uczynić adept zen, aby zrealizować <br>'jedność praktyki i oświecenia', odrzucając jaźń i ciało. Sam fakt, że ktoś <br>usiądzie w pozycji lotosu czy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego