Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
wypełnienia przez wyobraźnię czytelników, stają się coraz bardziej rozbudowane. Ale zdarza się podobna ewolucja i w toku poprawek wprowadzanych przez poetę w kolejnych redakcjach tego samego tekstu.
Irena Sławińska zwróciła uwagę, iż "teatralne widzenie" w dramatach Słowackiego znajduje wyraz nie tylko w didaskaliach, ale także w dialogach. Rozmaicie - dodajmy - może je realizować również czytelnik w swojej wyobraźni.



Musset w dramacie Fantazjo (nie przeznaczonym na scenę) opisuje ustami Księżniczki postawę wcześniej występującego błazna, określanego jako "prawdziwy Triboulet", więc wprowadzającego prowokujący element groteski: był to ktoś . Triboulet ze sztuki Wiktora Hugo był do zagrania, ale takiego, który groteskową postać łączy z czarem fascynacji
wypełnienia przez wyobraźnię czytelników, stają się coraz bardziej rozbudowane. Ale zdarza się podobna ewolucja i w toku poprawek wprowadzanych przez poetę w kolejnych redakcjach tego samego tekstu.<br>Irena Sławińska zwróciła uwagę, iż "teatralne widzenie" w dramatach Słowackiego znajduje wyraz nie tylko w didaskaliach, ale także w dialogach. &lt;gap&gt; Rozmaicie - dodajmy - może je realizować również czytelnik w swojej wyobraźni.<br><br>&lt;gap reason="sampling"&gt;<br><br>Musset w dramacie Fantazjo (nie przeznaczonym na scenę) opisuje ustami Księżniczki postawę wcześniej występującego błazna, określanego jako "prawdziwy Triboulet", więc wprowadzającego prowokujący element groteski: był to ktoś &lt;gap&gt;. Triboulet ze sztuki Wiktora Hugo był do zagrania, ale takiego, który groteskową postać łączy z czarem fascynacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego