Typ tekstu: Książka
Autor: Komar Michał
Tytuł: O obrotach losów i ciał
Rok: 1998
się jednak, że zgodnie ze swą istotą Diabeł ("...kłamca i ojciec kłamstwa") wykorzystuje Frossardowe uniesienie i, przykro napisać, ignorancję dla wprowadzenia nas w błąd. Bo przecież trudno zaprzeczać Księdze, która zaświadcza, że Diabeł jest dziełem Pana, "kto go uformował, ma na niego miecz" (Księga Hioba, 40, 19). Raz tylko Stwórca, jeden jedyny raz, zechciał dostrzec, że Szatan wykazuje wielką w okrucieństwie samodzielność w karaniu Jerozolimy, i przywołał swego sługę do porządku: "Pan rzekł do szatana: Niech cię Pan zgromi, szatanie" (Proroctwo Zachariaszowe, 3, 2).
Wysnuwam stąd wniosek następujący: Diabeł jest niemożliwy bez Boga, Bóg jest możliwy bez diabła.

Ojciec Suarez w De
się jednak, że zgodnie ze swą istotą Diabeł ("...&lt;q&gt;kłamca i ojciec kłamstwa&lt;/&gt;") wykorzystuje &lt;name type="person"&gt;Frossardowe&lt;/&gt; uniesienie i, przykro napisać, ignorancję dla wprowadzenia nas w błąd. Bo przecież trudno zaprzeczać Księdze, która zaświadcza, że Diabeł jest dziełem Pana, "&lt;q&gt;kto go uformował, ma na niego miecz&lt;/&gt;" (Księga Hioba, 40, 19). Raz tylko Stwórca, jeden jedyny raz, zechciał dostrzec, że Szatan wykazuje wielką w okrucieństwie samodzielność w karaniu Jerozolimy, i przywołał swego sługę do porządku: "&lt;q&gt;Pan rzekł do szatana: Niech cię Pan zgromi, szatanie&lt;/&gt;" (&lt;name type="tit"&gt;Proroctwo Zachariaszowe&lt;/&gt;, 3, 2).<br>Wysnuwam stąd wniosek następujący: Diabeł jest niemożliwy bez Boga, Bóg jest możliwy bez diabła.<br><br>&lt;name type="person"&gt;Ojciec Suarez&lt;/&gt; w &lt;name type="tit"&gt;De
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego