Hojo Tokiyori. <br>Najważniejsi jego uczniowie, tacy jak Koun Ejo (1198-1280), byli wcześniej <br>przedstawicielami szkoły Darumy Dainichi Nonina. Dogen był płodnym myślicielem, <br>spośród wielu pozycji jego dorobku najważniejsze jest wielotomowe dzieło Skarbnica <br>Oka Prawdziwej Dharmy. Chociaż Dogen nie odrzucał praktyki koanów, za najskuteczniejszą <br>formę praktyki uważał medytację zazen. Głosił teorię 'jedności praktyki <br>i oświecenia' (jap. shusho itto), podkreślając, że w czasie medytacji przejawiona <br>zostaje prawda o tym, że wszystko, co istnieje, jest 'naturą buddy'. <br>Dongshan Liangjie (jap. Tozan Ryokai, 807-869), jeden z dwóch założycieli szkoły <br>caodong (jap. soto ), drugim był jego uczeń, Caoshan Penji (jap. Sozan Honjaku, <br>840-901). Dongshan