Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
pustką'
w tym sensie, iż jako paradoks jest nieuchwytna dla klasycznej logiki
dualizmu podmiotu i przedmiotu poznania.
Aby powstała taka wewnętrznie sprzeczna egzystencja, "u jej podstaw
musi znajdować się 'absolutnie sprzeczna samotożsamość', czyli coś, co jest
kreatywne jako 'absolutnie sprzeczna samotożsamość' negacji i afirmacji".
Nishida poszukiwał takiego sposobu filozoficznego opisu jednostkowej
jaźni, który w pełni oddawałby jej istotę. Analizując podstawę świadomości
ego, uświadomił sobie, iż kluczowa jest odpowiedź na pytanie: Gdzie,
a raczej w czym znajduje się tak zwane pole świadomości wyznaczane przez

dualizm podmiotu i przedmiotu? Doszedł do wniosku, że 'jaźń jednostkowa'
znajduje się w 'nicości absolutnej', która jest sprzeczną
pustką' <br>w tym sensie, iż jako paradoks jest nieuchwytna dla klasycznej logiki <br>dualizmu podmiotu i przedmiotu poznania. <br>Aby powstała taka wewnętrznie sprzeczna egzystencja, &lt;q&gt;"u jej podstaw <br>musi znajdować się 'absolutnie sprzeczna samotożsamość', czyli coś, co jest <br>kreatywne jako 'absolutnie sprzeczna samotożsamość' negacji i afirmacji".&lt;/&gt; <br>Nishida poszukiwał takiego sposobu filozoficznego opisu jednostkowej <br>jaźni, który w pełni oddawałby jej istotę. Analizując podstawę świadomości <br>ego, uświadomił sobie, iż kluczowa jest odpowiedź na pytanie: Gdzie, <br>a raczej w czym znajduje się tak zwane pole świadomości wyznaczane przez <br>&lt;page nr=154&gt;<br>dualizm podmiotu i przedmiotu? Doszedł do wniosku, że 'jaźń jednostkowa' <br>znajduje się w 'nicości absolutnej', która jest sprzeczną
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego