Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Głos Pasłęka
Nr: various
Miejsce wydania: Pasłęk
Rok: 2004
idei myślał już wcześniej, odwołując się także do angielskich doświadczeń w zakresie budowy transporterów kolejowych (roll-bock). Przy ówczesnym stanie techniki propozycja Steenkego była wyjątkowo nowatorska.
Budowę Kanału Ostródzko-Elbląskiego rozpoczęto w 1844 r., prowadząc ją równocześnie na kilku odcinkach. W latach 1844-1850 zakończono budowę kanału łączącego Miłomłyn z jez. Jeziorak (tzw. Liebemühl- Geserich Kanal). W latach 1845-1850 skanalizowano rzekę Liwę, na odcinku od Miłomłyna do Ostródy. W latach 1849/50 zakończono przebudowę starszego kanału między jez. Jeziorak i Ewingi (tzw. Weinsdorfer Kanal). Połączenia międzyjeziorne na odcinku Miłomłyn - Buczyniec zakończono do 1860 r. Równocześnie wykonano kanał pomiędzy jez. Druzno
idei myślał już wcześniej, odwołując się także do angielskich doświadczeń w zakresie budowy transporterów kolejowych (roll-bock). Przy ówczesnym stanie techniki propozycja Steenkego była wyjątkowo nowatorska. <br>Budowę Kanału Ostródzko-Elbląskiego rozpoczęto w 1844 r., prowadząc ją równocześnie na kilku odcinkach. W latach 1844-1850 zakończono budowę kanału łączącego Miłomłyn z jez. Jeziorak (tzw. Liebemühl- Geserich Kanal). W latach 1845-1850 skanalizowano rzekę Liwę, na odcinku od Miłomłyna do Ostródy. W latach 1849/50 zakończono przebudowę starszego kanału między jez. Jeziorak i Ewingi (tzw. Weinsdorfer Kanal). Połączenia międzyjeziorne na odcinku Miłomłyn - Buczyniec zakończono do 1860 r. Równocześnie wykonano kanał pomiędzy jez. Druzno
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego