Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
hydraulicznego stanowiącego źródło napędu w omawianym mechanizmie.
W wielostopniowej przekładni zębatej można wyróżnić dwa zespoły funkcjonalne. Są to reduktor i przekładnia wieńcowa, w skład której wchodzą koło zębate łożyska wieńcowego i koło satelitarne (rys. 11.1).
Przekładnia wieńcowa jest rodzajem przekładni obiegowej, to jest takiej, w której przynajmniej jedno z kół zębatych ma oś ruchomą [28], [30]. Stosowane są dwie odmiany przekładni (rys. 11.1).
Odmiana A charakteryzuje się tym, że łożysko wieńcowe ma uzębienie wewnętrzne. W takim przypadku przełożenie przekładni, oznaczone iW, oblicza się ze wzoru

gdzie nJ prędkość obrotowa jarzma, nS prędkość obrotowa koła satelitarnego, zW liczba zębów koła
hydraulicznego stanowiącego źródło napędu w omawianym mechanizmie.<br>W wielostopniowej przekładni zębatej można wyróżnić dwa zespoły funkcjonalne. Są to reduktor i przekładnia wieńcowa, w skład której wchodzą koło zębate łożyska wieńcowego i koło satelitarne (rys. 11.1).<br>Przekładnia wieńcowa jest rodzajem przekładni obiegowej, to jest takiej, w której przynajmniej jedno z kół zębatych ma oś ruchomą [28], [30]. Stosowane są dwie odmiany przekładni (rys. 11.1).<br>Odmiana A charakteryzuje się tym, że łożysko wieńcowe ma uzębienie wewnętrzne. W takim przypadku przełożenie przekładni, oznaczone iW, oblicza się ze wzoru<br>&lt;gap&gt;<br>gdzie nJ prędkość obrotowa jarzma, nS prędkość obrotowa koła satelitarnego, zW liczba zębów koła
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego