Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
jego reżysera Willi Schmidta. Mieszało ono realizm opisowy w jednych scenach z inną, na wskroś nowoczesną konwencją posługującą się powiększeniami fotograficznymi na całą ścianę i siatkami stalowymi w innych. Końcowa dekoracja, służąca za tło melodramatycznego pojedynku nad marami i śmierci Claviga u zwłok narzeczonej, wyglądała jak szalet miejski wykładany białymi kaflami, przez złe rozplanowanie zmieniła ostatni, najsłabszy akt sztuki - w kicz sytuacyjny.
Być może te dwa przykłady wskazują, iż Niemcy przestały być ośrodkiem twórczej scenografii. Jeśli tak, podwyższałoby to jeszcze znaczenie rzeczywiście niezwykłych dokonań polskich w tej dziedzinie.

Kompania Peppina de Filippo

Udział włoski w festiwalu był jednym z najskromniejszych, choć
jego reżysera Willi Schmidta. Mieszało ono realizm opisowy w jednych scenach z inną, na wskroś nowoczesną konwencją posługującą się powiększeniami fotograficznymi na całą ścianę i siatkami stalowymi w innych. Końcowa dekoracja, służąca za tło melodramatycznego pojedynku nad marami i śmierci Claviga u zwłok narzeczonej, wyglądała jak szalet miejski wykładany białymi kaflami, przez złe rozplanowanie zmieniła ostatni, najsłabszy akt sztuki - w kicz sytuacyjny.<br>Być może te dwa przykłady wskazują, iż Niemcy przestały być ośrodkiem twórczej scenografii. Jeśli tak, podwyższałoby to jeszcze znaczenie rzeczywiście niezwykłych dokonań polskich w tej dziedzinie.<br><br>&lt;tit&gt;Kompania Peppina de Filippo&lt;/&gt;<br><br>Udział włoski w festiwalu był jednym z najskromniejszych, choć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego