Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
myślenia niemieckich chadeków.

Problem zaczyna się dopiero wtedy, gdy ten jeden obraz staje się sztancą, według której próbuje się przycinać inne. Gdy Francuzi uznają kulturę francuską za jedynie europejską; Niemcy swój model demokracji za jedynie prawdziwy; a Polacy swoją pobożność za jedynie łacińską. Wtedy idea europejska z symfonii staje się kakofonią, w której każdy instrument próbuje przekrzyczeć ten drugi. Niebezpieczny jest również model budowania europejskiej tożsamości na emocjonalnie pustych symbolach, które wyłoniono w konkursie (jak hymn czy flagę Unii), i na ideach, które są tak pozbawione wszelkich kantów, że aż niestrawne. Przypomina to sposób, w jaki Damastes próbował stworzyć idealnego człowieka
myślenia niemieckich chadeków. <br><br>Problem zaczyna się dopiero wtedy, gdy ten jeden obraz staje się sztancą, według której próbuje się przycinać inne. Gdy Francuzi uznają kulturę francuską za jedynie europejską; Niemcy swój model demokracji za jedynie prawdziwy; a Polacy swoją pobożność za jedynie łacińską. Wtedy idea europejska z symfonii staje się kakofonią, w której każdy instrument próbuje przekrzyczeć ten drugi. Niebezpieczny jest również model budowania europejskiej tożsamości na emocjonalnie pustych symbolach, które wyłoniono w konkursie (jak hymn czy flagę Unii), i na ideach, które są tak pozbawione wszelkich kantów, że aż niestrawne. Przypomina to sposób, w jaki Damastes próbował stworzyć idealnego człowieka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego