Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
polskie - tłumaczy Mamoru Oshii. - Już po trzech latach mogą się zmienić nie do poznania. Ja lubię starą zabudowę. W wydanym niedawno albumie "Warszawa" będącym plonem spacerów z poetami Tadeuszem Pióro i Andrzejem Sosnowskim Marc Atkins sportretował głównie nieturystyczne fragmenty miasta. Na przydymionych czarno-białych zdjęciach brytyjski fotografik utrwalił zrujnowane przedwojenne kamienice, blokowiska, wnętrza barów, kominy, przystanki, przejazdy kolejowe. Fotografował detale - balustrady, napisy na murach, szyldy, okna, płoty, słupy; przeciętnych warszawiaków w zwykłych sytuacjach. Jeśli kierował obiektyw na nowoczesny biurowiec albo staromiejską uliczkę, to zawsze w kadrze pojawiał się także zakłócający harmonię element. Ale tylko pozornie, bo dla Atkinsa dźwig budowlany albo
polskie - tłumaczy Mamoru Oshii. - Już po trzech latach mogą się zmienić nie do poznania. Ja lubię starą zabudowę. W wydanym niedawno albumie "Warszawa" będącym plonem spacerów z poetami Tadeuszem Pióro i Andrzejem Sosnowskim Marc Atkins sportretował głównie nieturystyczne fragmenty miasta. Na przydymionych czarno-białych zdjęciach brytyjski fotografik utrwalił zrujnowane przedwojenne kamienice, blokowiska, wnętrza barów, kominy, przystanki, przejazdy kolejowe. Fotografował detale - balustrady, napisy na murach, szyldy, okna, płoty, słupy; przeciętnych warszawiaków w zwykłych sytuacjach. Jeśli kierował obiektyw na nowoczesny biurowiec albo staromiejską uliczkę, to zawsze w kadrze pojawiał się także zakłócający harmonię element. Ale tylko pozornie, bo dla Atkinsa dźwig budowlany albo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego