Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
i wprowadzała wizję poety-maga panującego nad duszą tłumu. To zatem, co można byłoby odczytać jako koniunkturalny ukłon w stronę publiczności, było wtedy także odbiciem romantycznego spojrzenia na "lud". Tym "ludem", zależnie od kontekstu, mogła być zarówno teatralna publiczność, jak - później - ucieleśniający bezwzględną chciwość lecz i szlachetną miłość ojcowską groteskowy karczmarz Triboulet z dramatu Król się bawi.
Złudzenia, że ów bywający w teatrze "lud" jest naturalnym sprzymierzeńcem poety i przez to osobliwym gwarantem wolności sztuki, dały o sobie znać najbardziej ogniście właśnie w popremierowych, do teatralnej publiczności kierowanych przedmowach. Przekonanie, że wolność polityczna oznacza wolność sztuki i że masy tłumnie podążają
i wprowadzała wizję poety-maga panującego nad duszą tłumu. To zatem, co można byłoby odczytać jako koniunkturalny ukłon w stronę publiczności, było wtedy także odbiciem romantycznego spojrzenia na "lud". Tym "ludem", zależnie od kontekstu, mogła być zarówno teatralna publiczność, jak - później - ucieleśniający bezwzględną chciwość lecz i szlachetną miłość ojcowską groteskowy karczmarz Triboulet z dramatu Król się bawi.<br>Złudzenia, że ów bywający w teatrze "lud" jest naturalnym sprzymierzeńcem poety i przez to osobliwym gwarantem wolności sztuki, dały o sobie znać najbardziej ogniście właśnie w popremierowych, do teatralnej publiczności kierowanych przedmowach. Przekonanie, że wolność polityczna oznacza wolność sztuki i że masy tłumnie podążają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego