Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
istotności poszczególnych elementów warstwy wizualnej przekazu reklamowego. Określa kolor, walor i przejrzystość obrazu. Jest to środek formalny współwystępujący z operowaniem perspektywą, pojemnością kadru, ostrością, aranżacją planu oraz kątem ustawienia kamery w tworzeniu ekspresji obrazu. Światło decyduje także o regulacji kontrastu oraz kształtowaniu reprodukcji poligraficznej fotografii, co w przypadku reklamy ma kardynalne znaczenie ze względu na sposób utrwalania i eksponowania przekazu.



Praca światła jako środek ekspresji umożliwia gradację napięcia emocjonalnego, różnicuje plany (a więc kierunkuje sposób odbioru obrazu i określa istotność jego poszczególnych elementów), uwypukla przestrzenność planu, a więc w efekcie ożywia neutralne zdjęcie.
Kontrast stosowanego oświetlenia nakłada się na kontrast własny
istotności poszczególnych elementów warstwy wizualnej przekazu reklamowego. Określa kolor, walor i przejrzystość obrazu. Jest to środek formalny współwystępujący z operowaniem perspektywą, pojemnością kadru, ostrością, aranżacją planu oraz kątem ustawienia kamery w tworzeniu ekspresji obrazu. Światło decyduje także o regulacji kontrastu oraz kształtowaniu reprodukcji poligraficznej fotografii, co w przypadku reklamy ma kardynalne znaczenie ze względu na sposób utrwalania i eksponowania przekazu.<br>&lt;page nr=147&gt;<br> &lt;gap reason="photo"&gt;<br>&lt;page nr=150&gt;<br>Praca światła jako środek ekspresji umożliwia gradację napięcia emocjonalnego, różnicuje plany (a więc kierunkuje sposób odbioru obrazu i określa istotność jego poszczególnych elementów), uwypukla przestrzenność planu, a więc w efekcie ożywia neutralne zdjęcie. <br>Kontrast stosowanego oświetlenia nakłada się na kontrast własny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego