przedmiotowo, a więc tych, które prowadzą do dualizmu podmiotu <br>i przedmiotu poznania. Dotyczy to także pojęcia 'buddy' czy 'pustki'. <br>"'Oświecenie' pojawia się tam, gdzie umysł przestaje szukać" - głosił Linji. <br>Aby jednak mogła nastąpić ostateczna kulminacja, niezbędny jest katalizator <br>'oświecenia', czyli jakieś zdarzenie, które stanie się ostatnią kroplą przepełniającą kielich. Taki katalizator nie jest przyczyną 'oświecenia', ponieważ jest skuteczny tylko w określonych warunkach - tylko wtedy wywołuje reakcję, która zmienia perspektywę postrzegania rzeczywistości. <br>Jednym z najsłynniejszych mistrzów zen, którego zachowania stały się <br>katalizatorami 'oświecenia', był Mazu. Kiedy jego uczeń, Hongzhou Shuiliao <br>(VIII), spytał go, jakie jest prawdziwe znaczenie przybycia Bodhidharmy ze <br>Wschodu, ten