Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
4. Orientacja kontekstu wykorzystania; pewne media skłaniają do odbioru prywatnego i indywidualnego, inne są zaś bardziej zbiorowe i przeżywane razem;
5. Orientacja stosunku nadawcy i odbiorcy, przeciwstawia media jednokierunkowe mediom interakcyjnym.
Orientacja mediów nie przesądza o ich działaniu, ale wskazuje na szczególne rodzaje oferowanego doświadczenia medialnego. Przykładowo, porównanie telewizji i kina wyraźnie ukazuje różnice orientacji tych dwóch mediów. Telewizja sprzyja przekazowi intymnemu, kino - publicznemu, chociaż przecież można być jedynym widzem w kinie albo zbiorowo oglądać telewizję [Ellis, 1982].
7.3. CZY ZMIERZAMY KU GLOBALNEJ KULTURZE MEDIALNEJ?
Jedną z konsekwencji upowszechniana nowych technologii jest trend ku umiędzynarodowianiu kultury. Sama idea nie jest
4. Orientacja kontekstu wykorzystania; pewne media skłaniają do odbioru prywatnego i indywidualnego, inne są zaś bardziej zbiorowe i przeżywane razem; <br>5. Orientacja stosunku nadawcy i odbiorcy, przeciwstawia media jednokierunkowe mediom interakcyjnym.<br>Orientacja mediów nie przesądza o ich działaniu, ale wskazuje na szczególne rodzaje oferowanego doświadczenia medialnego. Przykładowo, porównanie telewizji i kina wyraźnie ukazuje różnice orientacji tych dwóch mediów. Telewizja sprzyja przekazowi intymnemu, kino - publicznemu, chociaż przecież można być jedynym widzem w kinie albo zbiorowo oglądać telewizję [Ellis, 1982].<br>&lt;tit&gt;7.3. CZY ZMIERZAMY KU GLOBALNEJ KULTURZE MEDIALNEJ?&lt;/&gt; <br>Jedną z konsekwencji upowszechniana nowych technologii jest trend ku umiędzynarodowianiu kultury. Sama idea nie jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego