Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
debiut Soderbergha z 1989 r. "Seks, kłamstwa i kasety wideo" przyniósł mu Złotą Palmę w Cannes. Wyróżnienie niezwykłe, był bowiem najmłodszym reżyserem nagrodzonym kiedykolwiek na tym festiwalu. Tegoroczne Oscary były kolejnym zaskoczeniem - Soderbergh został pierwszym od 62 lat reżyserem, który otrzymał jednego roku dwie nominacje. Statuetkę odebrał za "Traffic".
"Seks, kłamstwa i kasety wideo" ociera się o arcydzieło. Soderbergh, opowiadając zawiłą historię międzyludzkich uczuć, pozbawia swój film technicznych fajerwerków. W zamian decyduje się na szczerość i prostotę przekazu. Opowiada chłodnym okiem reportera, jednocześnie wciągając emocjonalnie widza do gry toczonej przez bohaterów - zagubionych i okaleczonych psychicznie.
Świat to przerażający, lecz pozostawiający nadzieję
debiut &lt;name type="person"&gt;Soderbergha&lt;/&gt; z 1989 r. &lt;name type="tit"&gt;"Seks, kłamstwa i kasety wideo"&lt;/&gt; przyniósł mu Złotą Palmę w &lt;name type="place"&gt;Cannes&lt;/&gt;. Wyróżnienie niezwykłe, był bowiem najmłodszym reżyserem nagrodzonym kiedykolwiek na tym festiwalu. Tegoroczne Oscary były kolejnym zaskoczeniem - &lt;name type="person"&gt;Soderbergh&lt;/&gt; został pierwszym od 62 lat reżyserem, który otrzymał jednego roku dwie nominacje. Statuetkę odebrał za &lt;name type="tit"&gt;"Traffic"&lt;/&gt;.&lt;/&gt;<br>&lt;name type="tit"&gt;"Seks, kłamstwa i kasety wideo"&lt;/&gt; ociera się o arcydzieło. &lt;name type="person"&gt;Soderbergh&lt;/&gt;, opowiadając zawiłą historię międzyludzkich uczuć, pozbawia swój film technicznych fajerwerków. W zamian decyduje się na szczerość i prostotę przekazu. Opowiada chłodnym okiem reportera, jednocześnie wciągając emocjonalnie widza do gry toczonej przez bohaterów - zagubionych i okaleczonych psychicznie.<br>Świat to przerażający, lecz pozostawiający nadzieję
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego