Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 1121
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1966
że niesamowite intrygi, że wszystkie tajemne wątki akcji wydają się być jej podporządkowane. Że nie jest ona tłem, lecz głównym bohaterem, głównym tematem "Kwaidanu".
Masaki Kobayashi, reżyser znany u nas przede wszystkim z pięknie skomponowanego "harakiri", tym razem złożył całość z czterech nowel, dla każdej z nich wyszukując właściwie inny klucz, inną konwencję barwną.
Pierwsza z nowel, to niezapomniana czerń włosów kobiety-widma, odgrywających w niesamowitej opowieści decydującą rolę. Druga - to biel śnieżna sprowadzająca chwilami cały ekran do jednej, zimnej, upiornej tonacji. Trzecia - stare sztychy i litografie japońskie oraz komponowana na ich wzór wizja bitwy morskiej. Wreszcie czwarta nowela to plastyczny
że niesamowite intrygi, że wszystkie tajemne wątki akcji wydają się być jej podporządkowane. Że nie jest ona tłem, lecz głównym bohaterem, głównym tematem "Kwaidanu". <br>Masaki Kobayashi, reżyser znany u nas przede wszystkim z pięknie skomponowanego "harakiri", tym razem złożył całość z czterech nowel, dla każdej z nich wyszukując właściwie inny klucz, inną konwencję barwną. <br>Pierwsza z nowel, to niezapomniana czerń włosów kobiety-widma, odgrywających w niesamowitej opowieści decydującą rolę. Druga - to biel śnieżna sprowadzająca chwilami cały ekran do jednej, zimnej, upiornej tonacji. Trzecia - stare sztychy i litografie japońskie oraz komponowana na ich wzór wizja bitwy morskiej. Wreszcie czwarta nowela to plastyczny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego