Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
respektowano tak drogą kapistom zasadę "malarskości" o czym świadczą najlepiej obrazy Stefana Gierowskiego. Tak więc koloryzm stał się w Polsce swoistym punktem odniesienia dla własnych poszukiwań; wypracowanie indywidualnego stosunku wobec kapistowskiej tradycji było aktem artystycznego samookreślenia. Warto przy tym zauważyć, że jeśli do połowy lat sześćdziesiątych stosunek młodych artystów do koloryzmu był pozytywny, choć nie w pełni akceptujący, to debiutanci ostatnich lat zdecydowanie występują przeciwko zasadom tego kierunku. Przede wszystkim negują kapistowską koncepcję obrazu i operowania kolorem. Jednym z przejawów tej reakcji wobec zasad koloryzmu jest również malarstwo Antoniego Fałata.
Fałat, podobnie jak większość jego rówieśników przeszedł przez szkołę malarstwa postimpresjonistycznego
respektowano tak drogą kapistom zasadę "malarskości" o czym świadczą najlepiej obrazy Stefana Gierowskiego. Tak więc koloryzm stał się w Polsce swoistym punktem odniesienia dla własnych poszukiwań; wypracowanie indywidualnego stosunku wobec kapistowskiej tradycji było aktem artystycznego samookreślenia. Warto przy tym zauważyć, że jeśli do połowy lat sześćdziesiątych stosunek młodych artystów do koloryzmu był pozytywny, choć nie w pełni akceptujący, to debiutanci ostatnich lat zdecydowanie występują przeciwko zasadom tego kierunku. Przede wszystkim negują kapistowską koncepcję obrazu i operowania kolorem. Jednym z przejawów tej reakcji wobec zasad koloryzmu jest również malarstwo Antoniego Fałata.<br> Fałat, podobnie jak większość jego rówieśników przeszedł przez szkołę malarstwa postimpresjonistycznego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego