Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 13.02
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2002
że na 108 wagonów jeżdżących w metrze 48 pochodzi z Chorzowa. Reszta to wyroby moskiewskie. Eksperci potwierdzili te sugestie. Z analiz wynika, że drgania powodują wyłącznie pociągi produkcji Alstomu. Dodatkowo Instytut Pojazdów Szynowych z Poznania, wykonał badania dynamiczne wagonów. I okazało się, że drgania wynikają "ze struktury i geometrii zestawu kołowego". Oznacza to, że materiał, z którego zostały wykonane koła, jest nieodpowiedni do konstrukcji wagonu i nie dostosowany do podwozia wagonu - dowiadujemy się nieoficjalnie. Władze miasta znają już wstępne ekspertyzy. Wypowiadają się jednak powściągliwie. - Zapewniam, że w zdecydowany sposób wyegzekwujemy od dostawcy, by wadliwe wagony zostały naprawione i nie powodowały drgań
że na 108 wagonów jeżdżących w metrze 48 pochodzi z Chorzowa. Reszta to wyroby moskiewskie. Eksperci potwierdzili te sugestie. Z analiz wynika, że drgania powodują wyłącznie pociągi produkcji Alstomu. Dodatkowo Instytut Pojazdów Szynowych z Poznania, wykonał badania dynamiczne wagonów. I okazało się, że drgania wynikają "ze struktury i geometrii zestawu kołowego". Oznacza to, że materiał, z którego zostały wykonane koła, jest nieodpowiedni do konstrukcji wagonu i nie dostosowany do podwozia wagonu - dowiadujemy się nieoficjalnie. Władze miasta znają już wstępne ekspertyzy. Wypowiadają się jednak powściągliwie. - Zapewniam, że w zdecydowany sposób wyegzekwujemy od dostawcy, by wadliwe wagony zostały naprawione i nie powodowały drgań
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego