Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
wyraźnych przesłanek, dla których kabina operatora powinna być ustawiona z prawej bądź z lewej strony nadwozia. Należy wszakże stwierdzić, iż w większości produkowanych obecnie koparek, kabinę ustawia się z lewej strony, nawet w maszynach produkowanych bądź przeznaczonych do użytkowania w krajach z lewostronnym ruchem drogowym. To spostrzeżenie dotyczy także maszyn kołowych, przeznaczonych do ruchu po drogach publicznych. Należy przypuszczać, że jest to wynik wpływu rozwiązań wywodzących się z przemysłu motoryzacyjnego.
Na rysunku 15.5 są przedstawione dwa charakterystyczne ustawienia silnika spalinowego koparki. Ustawienie silnika prostopadle do płaszczyzny zero Y (rys. 15.5b), ma szereg zalet w przypadku koparek małych i średnich
wyraźnych przesłanek, dla których kabina operatora powinna być ustawiona z prawej bądź z lewej strony nadwozia. Należy wszakże stwierdzić, iż w większości produkowanych obecnie koparek, kabinę ustawia się z lewej strony, nawet w maszynach produkowanych bądź przeznaczonych do użytkowania w krajach z lewostronnym ruchem drogowym. To spostrzeżenie dotyczy także maszyn kołowych, przeznaczonych do ruchu po drogach publicznych. Należy przypuszczać, że jest to wynik wpływu rozwiązań wywodzących się z przemysłu motoryzacyjnego.<br>Na rysunku 15.5 są przedstawione dwa charakterystyczne ustawienia silnika spalinowego koparki. Ustawienie silnika prostopadle do płaszczyzny zero Y (rys. 15.5b), ma szereg zalet w przypadku koparek małych i średnich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego