Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
ABC, NBC, CBS, FOX - opanowały narodowy rynek telewizyjny, pozostawiając regionalnym stacjom rozpowszechniającym ich programy jedynie przygotowywanie lokalnych dzienników telewizyjnych i nadawanie starych programów filmowych.
Ekonomiczna rola reklamy nie sprowadza się tylko do gwarantowania ogromnych zysków środkom masowym (a należą one do kategorii przedsiębiorstw o największej stopie zysku) oraz ogłoszeniodawcom. Konsekwencją komercjalnego systemu finansowania mediów masowych jest przyspieszona koncentracja własności, tworzenie wielkich korporacji, posiadających znaczne udziały w różnych gałęziach przemysłu (od przemysłu telekomunikacyjnego do papierniczego), ściśle powiązanych z kompleksem militarnym [Schiller, 1969: 52].
Ogłoszeniodawcy, choć w gruncie rzeczy mało zainteresowani treściami, jakie niosą finansowane przez nich środki masowe, nie są oczywiście skłonni
ABC, NBC, CBS, FOX - opanowały narodowy rynek telewizyjny, pozostawiając regionalnym stacjom rozpowszechniającym ich programy jedynie przygotowywanie lokalnych dzienników telewizyjnych i nadawanie starych programów filmowych. <br>Ekonomiczna rola reklamy nie sprowadza się tylko do gwarantowania ogromnych zysków środkom masowym (a należą one do kategorii przedsiębiorstw o największej stopie zysku) oraz ogłoszeniodawcom. Konsekwencją komercjalnego systemu finansowania mediów masowych jest przyspieszona koncentracja własności, tworzenie wielkich korporacji, posiadających znaczne udziały w różnych gałęziach przemysłu (od przemysłu telekomunikacyjnego do papierniczego), ściśle powiązanych z kompleksem militarnym [Schiller, 1969: 52]. <br>Ogłoszeniodawcy, choć w gruncie rzeczy mało zainteresowani treściami, jakie niosą finansowane przez nich środki masowe, nie są oczywiście skłonni
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego