Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
kierownictwem (7 maja 1791), Goethe podnosił właśnie rolę harmonii i piękna całości spektaklu. O tym, jak dalece w teatrze weimarskim dbano o klasyczny porządek inscenizacji, świadczą także zachowane z tamtych lat rysunki i malowidła. Na obrazie olejnym Friedricha Matthaei, ukazującym weimarską scenę z Narzeczonej z Messyny Schillera, upozowanie postaci i kompozycja tła swą idealną harmonią przypominają wręcz sceny z obrazów Davida.
Goethe dbał o przestrzeganie ustalonych konwencji - takich jak ruchy aktorów i ich rozmieszczenie na scenie - tworzących czytelny dla widza język znaków. Ukrócał emocjonalność tonu czy gestu, nie zezwalał na wybijanie się indywidualności, motywując to tym, że jeśli pojedynczy aktor skupia
kierownictwem (7 maja 1791), Goethe podnosił właśnie rolę harmonii i piękna całości spektaklu. O tym, jak dalece w teatrze weimarskim dbano o klasyczny porządek inscenizacji, świadczą także zachowane z tamtych lat rysunki i malowidła. Na obrazie olejnym Friedricha Matthaei, ukazującym weimarską scenę z Narzeczonej z Messyny Schillera, upozowanie postaci i kompozycja tła swą idealną harmonią przypominają wręcz sceny z obrazów Davida.<br>Goethe dbał o przestrzeganie ustalonych konwencji - takich jak ruchy aktorów i ich rozmieszczenie na scenie - tworzących czytelny dla widza język znaków. Ukrócał emocjonalność tonu czy gestu, nie zezwalał na wybijanie się indywidualności, motywując to tym, że jeśli pojedynczy aktor skupia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego