Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
komunikatu spełnia jednak większość z nich.
Kryteria te uzupełnić należy regułami określającymi charakter związków między obrazem a tekstem oraz wpływem warstwy wizualnej na całość struktury wiadomości.
OBRAZ A TEKST
Konstrukcja komunikatu reklamowego wykorzystująca zapis argumentacji w kodzie werbalnym oraz wizualnym odpowiada założeniom teorii podwójnego kodowania A. Pavio. W świetle tej koncepcji obraz rzeczywistości reprezentowany w umyśle opiera się na odrębnych systemach: słownym i obrazowym. Tworzona w psychice reprezentacja świata wynika z doświadczeń percepcyjnych, motorycznych oraz emocjonalnych. Musi więc zachowywać cechy tych doświadczeń. Powoduje to konieczność utrzymania ciągłości między tym co spostrzegane a tym co zapamiętywane. Tworzona w pamięci reprezentacja elementów komunikatu
komunikatu spełnia jednak większość z nich. <br>Kryteria te uzupełnić należy regułami określającymi charakter związków między obrazem a tekstem oraz wpływem warstwy wizualnej na całość struktury wiadomości. <br>&lt;tit&gt;OBRAZ A TEKST&lt;/&gt;<br>Konstrukcja komunikatu reklamowego wykorzystująca zapis argumentacji w kodzie werbalnym oraz wizualnym odpowiada założeniom teorii podwójnego kodowania A. Pavio. W świetle tej koncepcji obraz rzeczywistości reprezentowany w umyśle opiera się na odrębnych systemach: słownym i obrazowym. Tworzona w psychice reprezentacja świata wynika z doświadczeń percepcyjnych, motorycznych oraz emocjonalnych. Musi więc zachowywać cechy tych doświadczeń. Powoduje to konieczność utrzymania ciągłości między tym co spostrzegane a tym co zapamiętywane. Tworzona w pamięci reprezentacja elementów komunikatu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego