Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 12.04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Co zresztą uznał za sprawiedliwe.

Niemcy obwiniają za niski poziom nauczania skandynawizację systemu oświatowego: karność (również intelektualną) wyparła koncepcja samodzielnej pracy ucznia i analiza wybranych zagadnień. Nauczyciele, nie kryjąc niechęci do egzekwowania wiedzy encyklopedycznej: dat, epok, związków przyczynowo-skutkowych - stawiają na dyskusje i pracę zespołową w klasie. Ten szlachetny skądinąd koncept jest czasochłonny i zmusza niekiedy pedagogów do przerabiania tych partii materiału, które uznają za ważne, kosztem innych. Co jednak najgorsze - w głowach wychowanków panuje chaos, ich wiedza jest wyrywkowa, pozbawiona chronologicznych struktur.

Nie powinno więc dziwić, że niemal połowa z 43 ankietowanych z Goeppingen stwierdziła, że szkoła poświęca zbyt mało
Co zresztą uznał za sprawiedliwe.<br><br>Niemcy obwiniają za niski poziom nauczania &lt;orig&gt;skandynawizację&lt;/&gt; systemu oświatowego: karność (również intelektualną) wyparła koncepcja samodzielnej pracy ucznia i analiza wybranych zagadnień. Nauczyciele, nie kryjąc niechęci do egzekwowania wiedzy encyklopedycznej: dat, epok, związków przyczynowo-skutkowych - stawiają na dyskusje i pracę zespołową w klasie. Ten szlachetny skądinąd koncept jest czasochłonny i zmusza niekiedy pedagogów do przerabiania tych partii materiału, które uznają za ważne, kosztem innych. Co jednak najgorsze - w głowach wychowanków panuje chaos, ich wiedza jest wyrywkowa, pozbawiona chronologicznych struktur.<br><br>Nie powinno więc dziwić, że niemal połowa z 43 ankietowanych z Goeppingen stwierdziła, że szkoła poświęca zbyt mało
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego