Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
TB-CATB).
Partia organowa współdziała ­ jak widać ­ w stopniowaniu ekspresji, wzmacniając
ją sukcesywnie i konsekwentnie w krótkich, jednotaktowych interwencjach, stosowanych
naprzemiennie w narracji z chórem.
Dalsze konsekwencje z asemantycznego wykorzystania motywiki pieśni Bogurodzica
są widoczne już w II poł. stulecia w Mszy Dziękczynnej (1974) na chór mieszany
a cappella Łuciuka, koncypowanej do polskiego, liturgicznego tekstu ordinarium
missae, z równoczesnym podpisanym w partyturze tekstem łacińskim.
Materiał każdej części tego pięcioczęściowego cyklu można wyprowadzić ze struktury
melicznej pieśni. Materiałem głównym Kyrie jest uproszczony motyw [zwole]na
Maryja (s. 3, prz. 18). Jedną z głównych struktur Gloria ­ motyw [Dzie]wica
z wykorzystanym ruchem raka
TB-CATB). <br>Partia organowa współdziała ­ jak widać ­ w stopniowaniu ekspresji, wzmacniając <br>ją sukcesywnie i konsekwentnie w krótkich, jednotaktowych interwencjach, stosowanych <br>naprzemiennie w narracji z chórem.<br> Dalsze konsekwencje z asemantycznego wykorzystania motywiki pieśni Bogurodzica <br>są widoczne już w II poł. stulecia w Mszy Dziękczynnej (1974) na chór mieszany <br>a cappella Łuciuka, koncypowanej do polskiego, liturgicznego tekstu ordinarium <br>missae, z równoczesnym podpisanym w partyturze tekstem łacińskim.<br> Materiał każdej części tego pięcioczęściowego cyklu można wyprowadzić ze struktury <br>melicznej pieśni. Materiałem głównym Kyrie jest uproszczony motyw [zwole]na <br>Maryja (s. 3, prz. 18). Jedną z głównych struktur Gloria ­ motyw [Dzie]wica <br>z wykorzystanym ruchem raka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego