Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
ulicy: bogactwo formy, ubóstwo treści

Na początku lat 90. dość powszechnie głoszono zgon artystycznego plakatu. Skomercjalizował się, zniknął z ulic wyparty przez wielkie handlowe billboardy, zatracił swój dawny urok - głosił komunikat o śmierci. Nekrologi okazały się jednak przedwczesne. Otwarte niedawno w Warszawie Międzynarodowe Biennale Plakatu daje wspaniałą okazję do porównania kondycji rodzimej "sztuki ulicy" z tym, co robi się na świecie.
Stołeczna impreza - najstarsza tego typu na świecie - grupuje i nagradza nadesłane prace w trzech kategoriach: plakatu ideowego, kulturalnego i reklamowego. Najbardziej mizernie prezentują się plakaty reklamowe. Kilka jest tego przyczyn: konkurencja bardziej kochanych przez zleceniodawców billboardów, specyficzny tryb powstawania, wiążący
ulicy: bogactwo formy, ubóstwo treści&lt;/&gt;<br><br>Na początku lat 90. dość powszechnie głoszono zgon artystycznego plakatu. Skomercjalizował się, zniknął z ulic wyparty przez wielkie handlowe billboardy, zatracił swój dawny urok - głosił komunikat o śmierci. Nekrologi okazały się jednak przedwczesne. Otwarte niedawno w Warszawie Międzynarodowe Biennale Plakatu daje wspaniałą okazję do porównania kondycji rodzimej "sztuki ulicy" z tym, co robi się na świecie.<br>Stołeczna impreza - najstarsza tego typu na świecie - grupuje i nagradza nadesłane prace w trzech kategoriach: plakatu ideowego, kulturalnego i reklamowego. Najbardziej mizernie prezentują się plakaty reklamowe. Kilka jest tego przyczyn: konkurencja bardziej kochanych przez zleceniodawców billboardów, specyficzny tryb powstawania, wiążący
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego