Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
różne, jak mi się zdaje, jej interpretacje.
Kołakowski wielokrotnie w swych pracach, przede wszystkim w "Kulturze i fetyszach", uzasadniał tezę, że kultura, filozofia żyją konfliktem wartości. W "Obecności mitu" powie, że jest to konflikt opcji mitycznych. Aż do przeczytania "Religion" rozumiałem to, z grubsza rzec biorąc, w taki sposób, że konflikt nie ma w filozofii ostatecznych rozwiązań, że pogodzić się trzeba z jego wiecznotrwałością, że ścieranie się tych antynomicznych postaw w kulturze jest nieuchronne, że filozofia nie może istnieć inaczej jak konfliktowa wielość różnych filozofii. Gdyby któraś z tych opcji stała się opcją jedyną, czy panującą, byłby to koniec filozofii, katastrofa
różne, jak mi się zdaje, jej interpretacje.<br> Kołakowski wielokrotnie w swych pracach, przede wszystkim w "Kulturze i fetyszach", uzasadniał tezę, że kultura, filozofia żyją konfliktem wartości. W "Obecności mitu" powie, że jest to konflikt opcji mitycznych. Aż do przeczytania "Religion" rozumiałem to, z grubsza rzec biorąc, w taki sposób, że konflikt nie ma w filozofii ostatecznych rozwiązań, że pogodzić się trzeba z jego wiecznotrwałością, że ścieranie się tych antynomicznych postaw w kulturze jest nieuchronne, że filozofia nie może istnieć inaczej jak konfliktowa wielość różnych filozofii. Gdyby któraś z tych opcji stała się opcją jedyną, czy panującą, byłby to koniec filozofii, katastrofa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego