Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
przemysłu motoryzacyjnego, londyński rząd w 1967 r. znacjonalizował koncern. Państwowy właściciel, jak się można było spodziewać, cudów nie zdziałał, choć pozostał we wdzięcznej pamięci pracowników. Praca była pewna, związki zawodowe rosły w siłę, zarobki robotników były zdecydowanie wyższe niż ich kolegów z firm prywatnych. W tych warunkach trudno było jednak konkurować z japońskimi producentami, którzy otwierali swe fabryki w Wielkiej Brytanii. Słodkie lata zakończyły się w 1988 r., kiedy to ponownie sprywatyzowano koncern British Leyland zmieniając przy okazji nazwę na Rover Group.

Na kłopoty Towers

Nabywcą został koncern lotniczy British Aerospace. Zaczął się kolejny etap upadku. Rover, który jeszcze niedawno tworzył
przemysłu motoryzacyjnego, londyński rząd w 1967 r. znacjonalizował koncern. Państwowy właściciel, jak się można było spodziewać, cudów nie zdziałał, choć pozostał we wdzięcznej pamięci pracowników. Praca była pewna, związki zawodowe rosły w siłę, zarobki robotników były zdecydowanie wyższe niż ich kolegów z firm prywatnych. W tych warunkach trudno było jednak konkurować z japońskimi producentami, którzy otwierali swe fabryki w Wielkiej Brytanii. Słodkie lata zakończyły się w 1988 r., kiedy to ponownie sprywatyzowano koncern British Leyland zmieniając przy okazji nazwę na Rover Group.<br><br>&lt;tit&gt;Na kłopoty Towers&lt;/&gt;<br><br>Nabywcą został koncern lotniczy British Aerospace. Zaczął się kolejny etap upadku. Rover, który jeszcze niedawno tworzył
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego