Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 19.9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
biegnie nieubłaganie. Jeszcze trzydzieści
lat temu Irlandia należała do grona europejskich outsiderów. Irlandczycy
zaczęli jednak organizować wielką akcję promujące swój kraj.
Wykorzystywano przy tym zasady naukowego marketingu, określono branże, w
których można osiągnąć sukces, znaleziono własne mankamenty. W ciągu
kilkunastu lat rozwinięto kilka branż, w których Irlandia mogłaby z
powodzeniem konkurować z resztą świata. Jest to przede wszystkim
telekomunikacja, informatyka oraz usługi finansowe. W efekcie dziś 70
proc. irlandzkiej produkcji sprzedaje się za granicą. - Irlandia po prostu
mądrze wydała pieniądze przeznaczone na eksport - podsumowuje Pawłowicz.
Czy Polska ma szansę skopiować irlandzki sukces?
- Warunkiem sukcesu jest skoordynowanie działań instytucji rządowych i
biznesowych
biegnie nieubłaganie. Jeszcze trzydzieści<br>lat temu Irlandia należała do grona europejskich outsiderów. Irlandczycy<br>zaczęli jednak organizować wielką akcję promujące swój kraj.<br>Wykorzystywano przy tym zasady naukowego marketingu, określono branże, w<br>których można osiągnąć sukces, znaleziono własne mankamenty. W ciągu<br>kilkunastu lat rozwinięto kilka branż, w których Irlandia mogłaby z<br>powodzeniem konkurować z resztą świata. Jest to przede wszystkim<br>telekomunikacja, informatyka oraz usługi finansowe. W efekcie dziś 70<br>proc. irlandzkiej produkcji sprzedaje się za granicą. - Irlandia po prostu<br>mądrze wydała pieniądze przeznaczone na eksport - podsumowuje Pawłowicz.<br>Czy Polska ma szansę skopiować irlandzki sukces?<br>- Warunkiem sukcesu jest skoordynowanie działań instytucji rządowych i<br>biznesowych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego