Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
opisane w postaci schematu organizacyjnego, księgi służb, regulaminu organizacyjnego, kart przydziału czynności i innych dokumentów.
W każdej organizacji równolegle występuje struktura nieformalna, oparta na naturalnie ukształtowanych relacjach pomiędzy członkami organizacji. W tych relacjach uzewnętrzniają się potrzeby osobiste i grupowe, które nie są zaspokajane w ramach struktury formalnej. Potrzeby i cele konstytuujące strukturę nieformalną mogą być zbieżne lub rozbieżne z celami organizacji. Troską menedżerów powinno być rozpoznanie struktury nieformalnej i wykorzystanie jej do poprawienia skuteczności organizacji. Nierzadko działania nieformalne są podejmowane tam, gdzie struktura formalna jest niesprawna.
W zależności od liczby szczebli hierarchicznych, struktury organizacyjne dzielą się na: smukłe i płaskie. Struktury
opisane w postaci schematu organizacyjnego, księgi służb, regulaminu organizacyjnego, kart przydziału czynności i innych dokumentów.<br>W każdej organizacji równolegle występuje struktura nieformalna, oparta na naturalnie ukształtowanych relacjach pomiędzy członkami organizacji. W tych relacjach uzewnętrzniają się potrzeby osobiste i grupowe, które nie są zaspokajane w ramach struktury formalnej. Potrzeby i cele konstytuujące strukturę nieformalną mogą być zbieżne lub rozbieżne z celami organizacji. Troską menedżerów powinno być rozpoznanie struktury nieformalnej i wykorzystanie jej do poprawienia skuteczności organizacji. Nierzadko działania nieformalne są podejmowane tam, gdzie struktura formalna jest niesprawna.<br>W zależności od liczby szczebli hierarchicznych, struktury organizacyjne dzielą się na: smukłe i płaskie. Struktury
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego