Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
zwraca uwagę duża rozbieżność między statystykami sprzedaży, a spożyciem oszacowanym przy przyjęciu przedstawionych założeń. Konsumpcja rzeczywista jest o połowę wyższa od rejestrowanej - innymi słowy konsumpcja nie rejestrowana stanowi około 1/3 konsumpcji rzeczywistej. Stosunkowo największa rozbieżność występuje przy napojach spirytusowych, co sugeruje, że statystyki sprzedaży nie chwytają około 60% ich konsumpcji. W przypadku piwa rozbieżność ta jest wyraźnie mniejsza i przekracza nieznacznie 20%. Zastanawiające, że szacowana konsumpcja wina jest niższa od tego, co rejestrują statystyki sprzedaży. Ta nieoczekiwana różnica potwierdza wcześniejszą hipotezę, że próba nie uchwyciła większości intensywnie pijących, a wśród nich osób pijących głównie tanie wina owocowe i napoje winopodobne
zwraca uwagę duża rozbieżność między statystykami sprzedaży, a spożyciem oszacowanym przy przyjęciu przedstawionych założeń. Konsumpcja rzeczywista jest o połowę wyższa od rejestrowanej - innymi słowy konsumpcja nie rejestrowana stanowi około 1/3 konsumpcji rzeczywistej. Stosunkowo największa rozbieżność występuje przy napojach spirytusowych, co sugeruje, że statystyki sprzedaży nie chwytają około 60% ich konsumpcji. W przypadku piwa rozbieżność ta jest wyraźnie mniejsza i przekracza nieznacznie 20%. Zastanawiające, że szacowana konsumpcja wina jest niższa od tego, co rejestrują statystyki sprzedaży. Ta nieoczekiwana różnica potwierdza wcześniejszą hipotezę, że próba nie uchwyciła większości intensywnie pijących, a wśród nich osób pijących głównie tanie wina owocowe i napoje winopodobne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego