Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
konsumpcji to tylko jeden z wymiarów homogenizacji kulturowej. Postępującej integracji europejskiej towarzyszy intensywna dyfuzja wzorów picia. Społeczeństwa, w których kulturze dominowały napoje spirytusowe, piją więcej piwa i wina, kraje śródziemnomorskie produkują i konsumują więcej piwa i napojów spirytusowych, kraje kultury piwnej zwiększają konsumpcję wina i napojów spirytusowych. W rezultacie, struktura konsumpcji nabiera coraz bardziej kosmopolitycznego charakteru: udziały poszczególnych typów napojów są podobne i wahają się w przedziale 20%-40%. Te zmiany w strukturze mają w większości przypadków charakter kumulatywny. Dotyczy to zwłaszcza krajów, w których konsumpcji dominowały kiedyś wódki (Litmanowicz, Moskalewicz, 1996). Opisane tu zmiany sygnalizują ważne zjawisko. Homogenizacja kulturowa nie
konsumpcji to tylko jeden z wymiarów homogenizacji kulturowej. Postępującej integracji europejskiej towarzyszy intensywna dyfuzja wzorów picia. Społeczeństwa, w których kulturze dominowały napoje spirytusowe, piją więcej piwa i wina, kraje śródziemnomorskie produkują i konsumują więcej piwa i napojów spirytusowych, kraje kultury piwnej zwiększają konsumpcję wina i napojów spirytusowych. W rezultacie, struktura konsumpcji nabiera coraz bardziej kosmopolitycznego charakteru: udziały poszczególnych typów napojów są podobne i wahają się w przedziale 20%-40%. Te zmiany w strukturze mają w większości przypadków charakter kumulatywny. Dotyczy to zwłaszcza krajów, w których konsumpcji dominowały kiedyś wódki (Litmanowicz, Moskalewicz, 1996). Opisane tu zmiany sygnalizują ważne zjawisko. Homogenizacja kulturowa nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego