Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
w centralnej części filmu zdominowanego przez strach i paniczne poszukiwanie ratunku), wolne i wolniejsze tempo staje się podstawową zasadą organizującą całe dzieło filmowe: narrację i rzeczywistość przedstawioną.
Utwór ekranowy jest tak skonstruowany, że od początku wiemy, iż będzie się nam opowiadać coś długo i powoli, i że będzie to rodzaj kontemplacji. Wniosek ten narzuca trwająca cztery minuty czołówka, dla której tłem jest obraz Leonarda da Vinci Pokłon trzech króli, a towarzyszy mu aria Bacha "Erbarme dich" z Pasji według św. Mateusza. Czołówka ta stanowi wprowadzenie do bardzo rozbudowanej ekspozycji składającej się z niewielu, za to w większości długich ujęć. Już w
w centralnej części filmu zdominowanego przez strach i paniczne poszukiwanie ratunku), wolne i wolniejsze tempo staje się podstawową zasadą organizującą całe dzieło filmowe: narrację i rzeczywistość przedstawioną.<br>Utwór ekranowy jest tak skonstruowany, że od początku wiemy, iż będzie się nam opowiadać coś długo i powoli, i że będzie to rodzaj kontemplacji. Wniosek ten narzuca trwająca cztery minuty czołówka, dla której tłem jest obraz Leonarda da Vinci Pokłon trzech króli, a towarzyszy mu aria Bacha "Erbarme dich" z Pasji według św. Mateusza. Czołówka ta stanowi wprowadzenie do bardzo rozbudowanej ekspozycji składającej się z niewielu, za to w większości długich ujęć. Już w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego