Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
Ryszard maleje. Wiąże się to zresztą z całą historiozofią Shakespeare'a.
DYGAT: Dochodzimy do pytania, które padło poprzednio: na czym polega powodzenie filmu Oliviera? Statystyka przed wojną wykazywała, że największe powodzenie miały zawsze dzieła Shakespeare'a, na drugim miejscu był Słowacki. A więc Shakespeare ma powodzenie wszędzie i zawsze. Poza tym, ponieważ konwenanse epoki wzbraniały przedstawiać ludzi prostych, Shakespeare pisywał romanse z życia wyższych sfer towarzyskich.
KOTT: Protestuję! Nie elżbietanie i nie Shakespeare.
DYGAT: Ale to przyczyniało się jednak do tego, że Shakespeare był bestsellerem w teatrze. W dramatach shakespeare'owskich rozgrywanych choćby na najwyższym szczeblu, każdy prostak widzi własne przeżycia. Oczywiście nie każdy
Ryszard maleje. Wiąże się to zresztą z całą historiozofią Shakespeare'a.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: Dochodzimy do pytania, które padło poprzednio: na czym polega powodzenie filmu Oliviera? Statystyka przed wojną wykazywała, że największe powodzenie miały zawsze dzieła Shakespeare'a, na drugim miejscu był Słowacki. A więc Shakespeare ma powodzenie wszędzie i zawsze. Poza tym, ponieważ konwenanse epoki wzbraniały przedstawiać ludzi prostych, Shakespeare pisywał romanse z życia wyższych sfer towarzyskich.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Protestuję! Nie elżbietanie i nie Shakespeare.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: Ale to przyczyniało się jednak do tego, że Shakespeare był bestsellerem w teatrze. W dramatach shakespeare'owskich rozgrywanych choćby na najwyższym szczeblu, każdy prostak widzi własne przeżycia. Oczywiście nie każdy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego