Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
pierwszą frazą Kyrie. Podobnie postępuje w pozostałych częściach mszy, wyjąwszy Sanctus. W ten sposób osiąga zwartość materiałową i wyrazową zarówno wewnątrz części, jak i miedzy nimi. Cały zaś cykl charakteryzuje wysoki stopień integracji, tworząc kategorię następności . Kolejny wewnętrzny odcinek części oraz kolejna część cyklu właśnie następują po sobie z materiałem korespondującym ze sobą bądź modyfikowanym (wyjątkowo integrowanym kategorią wariacji). W rezultacie kolejne mikro- i makrostruktury formalne utrzymują stały, wysoki stopień powiązań i integracji.
Podobną ideę wykorzystał Karczyński w Missa Jubilate Deo in honorem S[anc]ti Nepomuceni Mart[yris] (1949). Materiałem integrującym formę tego cyklu mszalnego są struktury melodyczne pieśni ku
pierwszą frazą Kyrie. Podobnie postępuje w pozostałych częściach mszy, wyjąwszy Sanctus. W ten sposób osiąga zwartość materiałową i wyrazową zarówno wewnątrz części, jak i miedzy nimi. Cały zaś cykl charakteryzuje wysoki stopień integracji, tworząc kategorię &lt;orig&gt;następności&lt;/&gt; &lt;gap&gt;. Kolejny wewnętrzny odcinek części oraz kolejna część cyklu właśnie następują po sobie z materiałem korespondującym ze sobą bądź modyfikowanym (wyjątkowo integrowanym kategorią wariacji). W rezultacie kolejne mikro- i makrostruktury formalne utrzymują stały, wysoki stopień powiązań i integracji.<br>Podobną ideę wykorzystał Karczyński w Missa Jubilate Deo in honorem S[anc]ti Nepomuceni Mart[yris] (1949). Materiałem integrującym formę tego cyklu mszalnego są struktury melodyczne pieśni ku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego