Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 07.03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Zorn, przynajmniej do niedawna, uważany był za głównego przedstawiciela postmodernizmu w jazzie.

Mniejsza o nazwy, bo z pewnością bardziej liczy się tu koncept. Zorn kilkanaście lat temu postanowił zmierzyć się z zamysłem tworzenia muzyki, która najlepiej odzwierciedlałaby specyfikę kultury społeczeństwa informacyjnego. Tyle tylko, że dla tego artysty o żydowsko-amerykańskich korzeniach najbardziej ciekawym społeczeństwem informacyjnym okazała się... Japonia. Razem z Laswellem odbył ponad 40 podróży do Japonii. Obaj uznali, że współczesna kultura japońska, jak żadna inna, zderza ze sobą niepohamowany rozwój technologiczny z wciąż istniejącą tradycją i skupia w sobie najbardziej sprzeczne tendencje cywilizacyjne. Artystyczną odpowiedzią na taki stan rzeczy może
Zorn, przynajmniej do niedawna, uważany był za głównego przedstawiciela postmodernizmu w jazzie.<br><br>Mniejsza o nazwy, bo z pewnością bardziej liczy się tu koncept. Zorn kilkanaście lat temu postanowił zmierzyć się z zamysłem tworzenia muzyki, która najlepiej odzwierciedlałaby specyfikę kultury społeczeństwa informacyjnego. Tyle tylko, że dla tego artysty o żydowsko-amerykańskich korzeniach najbardziej ciekawym społeczeństwem informacyjnym okazała się... Japonia. Razem z Laswellem odbył ponad 40 podróży do Japonii. Obaj uznali, że współczesna kultura japońska, jak żadna inna, zderza ze sobą niepohamowany rozwój technologiczny z wciąż istniejącą tradycją i skupia w sobie najbardziej sprzeczne tendencje cywilizacyjne. Artystyczną odpowiedzią na taki stan rzeczy może
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego