pełnią mass media i turystyczne reklamy. Są to oddziaływania groźne, gdyż "reklamowa wizja przyrody" zabija własną wrażliwość jednostki ludzkiej, wmawiając jej taki "światoobraz", jaki specjalistom od komercyjnej turystyki wydaje się najwłaściwszy. Jeśli Puszcza Białowieska, to żubry, jeśli Mazowsze - to wierzby rosochate z Chopinem w tle, jeśli środkowy zachód Ameryki - to kowboje i stada bizonów, jeśli Kenia - to lwy itd., itd. Dochodzi więc do tego, że przeciętny turysta lub rekreant nie widzi tego, co widzi, lecz to, co reklama nakazuje mu widzieć.<br><br><tit>Rozdział 3 <br>Oddziaływanie zmiennych środowiska przyrodniczego na organizm człowieka</><br><br><tit>Wprowadzenie</><br><br> Wszelkie bodźce dochodzące do organizmu ludzkiego z zewnątrz kształtują jego