Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
w porównaniu z przemysłami Japonii i USA. Tę sytuację przedstawia rys.3.
Na rysunku widać, że różnego rodzaju ograniczenia oznaczały dla przedsiębiorstw konieczność działania na wielu różniących się od siebie rynkach i podejmowania zróżnicowanych decyzji marketingowych. Ograniczona była możliwość powstawania korzyści skali, wysokie były również koszty wejścia na rynki tych krajów. Zyski były niezadowalające. W ramach tzw. triady, czyli trzech grup najbardziej liczących się konkurentów na świecie, pozycja Europy Zachodniej była słaba. Wśród czołowych firm w wielu sektorach przemysłowych dominowały przedsiębiorstwa z Japonii i Stanów Zjednoczonych, rynkowych liderów z Europy było bardzo niewielu.
Podejmowano różnorodne działania zwiększające stopień integracji. Ich sekwencję
w porównaniu z przemysłami Japonii i USA. Tę sytuację przedstawia rys.3.<br>Na rysunku widać, że różnego rodzaju ograniczenia oznaczały dla przedsiębiorstw konieczność działania na wielu różniących się od siebie rynkach i podejmowania zróżnicowanych decyzji marketingowych. Ograniczona była możliwość powstawania korzyści skali, wysokie były również koszty wejścia na rynki tych krajów. Zyski były niezadowalające. W ramach tzw. triady, czyli trzech grup najbardziej liczących się konkurentów na świecie, pozycja Europy Zachodniej była słaba. Wśród czołowych firm w wielu sektorach przemysłowych dominowały przedsiębiorstwa z Japonii i Stanów Zjednoczonych, rynkowych liderów z Europy było bardzo niewielu.<br>Podejmowano różnorodne działania zwiększające stopień integracji. Ich sekwencję
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego