Typ tekstu: Książka
Autor: Jackowski Aleksander
Tytuł: Polska sztuka ludowa
Rok: 2002
ekspresję form, walor instalacji. Zwrócił na nie uwagę Tadeusz Kantor. Dostrzegamy to w jego powojennym Ulissesie, a zwłaszcza w scenografii do Balladyny Słowackiego, którą wystawił w Hamburgu (1957). Interesowały rzeźbiarzy Jerzego Jarnuszkiewicza i Władysława Hasiora, którego twórczość wydaje się szczególnie bliska poetyce strachów. Fotografował je i opisywał Jerzy Kurkiewicz, znany krakowski fotografik, którego zdjęcia najpiękniej przedstawiają różnorodność form i funkcjonowanie strachów w krajobrazie górskim, podtatrzańskim.
Kiedy strachy powstawały? Nie wiemy, ale można sądzić, że wiązało się to z chłopskim gospodarzeniem. Trzeba było przecież dbać o owoce na drzewie, o całość plonów, zwłaszcza kartofli, których nigdy nie było za dużo. Dlatego stawiano
ekspresję form, walor instalacji. Zwrócił na nie uwagę Tadeusz Kantor. Dostrzegamy to w jego powojennym Ulissesie, a zwłaszcza w scenografii do Balladyny Słowackiego, którą wystawił w Hamburgu (1957). Interesowały rzeźbiarzy Jerzego Jarnuszkiewicza i Władysława Hasiora, którego twórczość wydaje się szczególnie bliska poetyce strachów. Fotografował je i opisywał Jerzy Kurkiewicz, znany krakowski fotografik, którego zdjęcia najpiękniej przedstawiają różnorodność form i funkcjonowanie strachów w krajobrazie górskim, podtatrzańskim. <br>Kiedy strachy powstawały? Nie wiemy, ale można sądzić, że wiązało się to z chłopskim gospodarzeniem. Trzeba było przecież dbać o owoce na drzewie, o całość plonów, zwłaszcza kartofli, których nigdy nie było za dużo. Dlatego stawiano
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego