Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 31
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
od lat, powiedzmy, dziesięciu i nic się nie dzieje. DKW, w czasie gdy takie samochody były jeszcze produkowane, a więc do roku 1966-67 zalecało proporcję 1:40. Wartburg od dawien dawna działał doskonale na proporcji 1:33 1/3 (ach ta dokładność!). A tylko nasi troskliwi posiadacze tych wozów krasili mieszankę w proporcjach 1:30 nawet 1:25. O tym, że nadmiar oleju SZKODZI silnikowi wiadomo było od dawna. Na tłoku zbiera się gruba warstwa nagarów, spalony olej zatyka okna wydechowa, przelotowe, tłumiki wstępne, ba nawet położone z tyłu wozu tłumiki końcowe. Olej był jednak tani, a przekonania w narodzie
od lat, powiedzmy, dziesięciu i nic się nie dzieje. DKW, w czasie gdy takie samochody były jeszcze produkowane, a więc do roku 1966-67 zalecało proporcję 1:40. Wartburg od dawien dawna działał doskonale na proporcji 1:33 1/3 (ach ta dokładność!). A tylko nasi troskliwi posiadacze tych wozów krasili mieszankę w proporcjach 1:30 nawet 1:25. O tym, że nadmiar oleju <hi rend="bold">SZKODZI</> silnikowi wiadomo było od dawna. Na tłoku zbiera się gruba warstwa nagarów, spalony olej zatyka okna wydechowa, przelotowe, tłumiki wstępne, ba nawet położone z tyłu wozu tłumiki końcowe. Olej był jednak tani, a przekonania w narodzie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego