Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2922
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
nietuzinkowy taniec) i wrażliwość. Epizodyczne barwne postaci, jak choćby nadpobudliwego choreografa Sparky Polastri, są wysmakowanym, radosnym dopełnieniem całości. (ACK)
Reż. Payton Reed, USA 2000

KINO XXI WIEKU
Uczniowie Grotowskiego
Zjawisko wydaje się na tyle twórcze, że chyba warto rzucić nań snop światła. No, może właściwszy będzie snopek. Oto także w kręgu kina rozwija się nad Odrą, a tym bardziej nad Wisłą, ruch kontynuujący wielki zwrot w sztuce spektaklu, jakiego dokonał parę dekad temu Jerzy Grotowski. Jak wiadomo, zaczęło się od Teatru 13 Rzędów (które nie istniały; potem obywało się też bez widzów, bowiem aktorzy, odmiennie niż u "Wielkiego Brata", chcieli najpierw
nietuzinkowy taniec) i wrażliwość. Epizodyczne barwne postaci, jak choćby nadpobudliwego choreografa &lt;name type="person"&gt;Sparky Polastri&lt;/&gt;, są wysmakowanym, radosnym dopełnieniem całości. &lt;au&gt;(ACK)&lt;/&gt;<br>Reż. &lt;name type="person"&gt;Payton Reed&lt;/&gt;, USA 2000&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art" sub="culture" sex="m"&gt;&lt;tit&gt;KINO XXI WIEKU&lt;/&gt;<br>&lt;tit&gt;Uczniowie Grotowskiego&lt;/&gt;<br>&lt;intro&gt;Zjawisko wydaje się na tyle twórcze, że chyba warto rzucić nań snop światła. No, może właściwszy będzie snopek. Oto także w kręgu kina rozwija się nad Odrą, a tym bardziej nad Wisłą, ruch kontynuujący wielki zwrot w sztuce spektaklu, jakiego dokonał parę dekad temu Jerzy Grotowski. Jak wiadomo, zaczęło się od Teatru 13 Rzędów (które nie istniały; potem obywało się też bez widzów, bowiem aktorzy, odmiennie niż u &lt;name type="tit"&gt;"Wielkiego Brata"&lt;/&gt;, chcieli najpierw
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego