Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Statystyczny
Nr: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1967
tym założono, że w godzinach szczytu czynnych jest sześć kanałów obsługi. Przy tej liczbie czynnych kanałów współczynnik wykorzystania kanału równy jest 0,683, a średni czas oczekiwania równa się 1,52 minuty, co ze względu na przyjęte ograniczenia daje nam rozwiązanie optymalne. Wskazuje na to również wielkość trzeciego czynnika kontrolnego, którym jest prawdopodobieństwo tego, że na obsługę oczekiwać się będzie dłużej niż dwie minuty. A więc w systemie powinno być zainstalowanych sześć kanałów obsługi.

Na zakończenie poczynić należy jeszcze kilka uwag o tego typu rozwiązaniach. Otrzymane rozwiązanie nie jest ani pewne, ani jednoznaczne, ponieważ rozważane problemy wynikają ze zdarzenia losowego, jakim jest
tym założono, że w godzinach szczytu czynnych jest sześć kanałów obsługi. Przy tej liczbie czynnych kanałów współczynnik wykorzystania kanału równy jest 0,683, a średni czas oczekiwania równa się 1,52 minuty, co ze względu na przyjęte ograniczenia daje nam rozwiązanie optymalne. Wskazuje na to również wielkość trzeciego czynnika kontrolnego, &lt;gap&gt; którym jest prawdopodobieństwo tego, że na obsługę oczekiwać się będzie dłużej niż dwie minuty. A więc w systemie powinno być zainstalowanych sześć kanałów obsługi.<br>&lt;gap&gt;<br>Na zakończenie poczynić należy jeszcze kilka uwag o tego typu rozwiązaniach. Otrzymane rozwiązanie nie jest ani pewne, ani jednoznaczne, ponieważ rozważane problemy wynikają ze zdarzenia losowego, jakim jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego