Typ tekstu: Książka
Autor: Sarzyński Piotr
Tytuł: Przezwodnik po rynku malarstwa 2
Rok: 1999
powietrza (do 45 proc.). Dlatego obrazy malowane na blasze nie powinny znajdować się w jednym pomieszczeniu z zabytkami drewnianymi (rzeźby, stare meble), te bowiem - wręcz przeciwnie - wymagają stałej wysokiej wilgotności.
Znacznie bardziej wymagające są podobrazia z tkanin (głównie płótna, ale też np. jedwabiu). Reagują one na zmiany temperatury i wilgotności, kurcząc się lub rozszerzając. A to oznacza, że sztywna warstwa farby narażona jest na wybrzuszenia, spękania, odpryski i inne nieprzyjemne dla oka, a zabójcze dla obrazu efekty. Szczególnie mało elastyczne (a więc wymagające stałych warunków) są obrazy dublowane. One też są bardziej podatne na pleśnie. Ale uwaga, odradzam spontaniczną i prowadzoną domowymi
powietrza (do 45 proc.). Dlatego obrazy malowane na blasze nie powinny znajdować się w jednym pomieszczeniu z zabytkami drewnianymi (rzeźby, stare meble), te bowiem - wręcz przeciwnie - wymagają stałej wysokiej wilgotności.<br>Znacznie bardziej wymagające są podobrazia z tkanin (głównie płótna, ale też np. jedwabiu). Reagują one na zmiany temperatury i wilgotności, kurcząc się lub rozszerzając. A to oznacza, że sztywna warstwa farby narażona jest na wybrzuszenia, spękania, odpryski i inne nieprzyjemne dla oka, a zabójcze dla obrazu efekty. Szczególnie mało elastyczne (a więc wymagające stałych warunków) są obrazy dublowane. One też są bardziej podatne na pleśnie. Ale uwaga, odradzam spontaniczną i prowadzoną domowymi
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego