Typ tekstu: Książka
Autor: Kieniewicz Stefan
Tytuł: Historia Polski 1795-1918
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1968
i z Wiednia (do Bohumina) - pierwsze w tej części Europy. Spółka Steinkellera nie zebrała potrzebnych kapitałów i rozwiązała się, a budowę wykończył rząd. W 1848 r., na stacji granicznej Szczakowa, przecięły się linie kolejowe: Berlin-Kraków i Warszawa-Wiedeń. W tym samym roku uruchomiono kolej Poznań-Szczecin. Pierwsze pociągi parowe kursowały tylko za dnia i (wliczając nocleg na granicy) pokonywały trasę Warszawa-Kraków w ciągu 26 godzin.
W tym samym 1848 r. zawiązała się w Warszawie Spółka Żeglugi Parowej, która uzyskała przywilej rządowy na spław parowy towarów i pasażerów Wisłą i jej dopływami.
Na czele spółki stał Andrzej Zamoyski, uczestniczyli zaś
i z Wiednia (do Bohumina) - pierwsze w tej części Europy. Spółka Steinkellera nie zebrała potrzebnych kapitałów i rozwiązała się, a budowę wykończył rząd. W 1848 r., na stacji granicznej Szczakowa, przecięły się linie kolejowe: Berlin-Kraków i Warszawa-Wiedeń. W tym samym roku uruchomiono kolej Poznań-Szczecin. Pierwsze pociągi parowe kursowały tylko za dnia i (wliczając nocleg na granicy) pokonywały trasę Warszawa-Kraków w ciągu 26 godzin.<br>W tym samym 1848 r. zawiązała się w Warszawie Spółka Żeglugi Parowej, która uzyskała przywilej rządowy na spław parowy towarów i pasażerów Wisłą i jej dopływami.<br>Na czele spółki stał Andrzej Zamoyski, uczestniczyli zaś
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego